rihana
نوشته شده توسط : arash

تولد :1988

محل تولد : باربادوس
نقل قول:من می خواهم کارائیب را به مردم بشناسانم و بخش جالب وجودم را نشانشان دهم.
زندگینامه ی Rihanna
هیچ چیز نمی تواند مانند روح گرم کارائیب اهنگی بی روح و رقصی قدیمی را انرژی بخشد .و با نزدیک شدن تابستان هیچ فرصتی بهتر از این برای خواننده ی جوان اهل باربادوس به وجود نخواهد امد تا وارد هنر شود.

با تشکر از ستاره های بزرگی چون Sean Paul و Shaggy و Elephant Man که نخستین بار راه را برای ستاره ی جوان شکل دادند تا بتواند در این راه قدم گذارد.
علاوه بر کار با اهنگ های رگای سنتی مانند /ملکه ی سالن رقص/ ری هانای 17ساله ی شگفت انگیز از صدایی بسیار زیبا برخوردار بود که با وجود سن کم او احساسی خاص و نوعی تجربه را خلق می کرد. این اصلا عجیب نبود که او به تنها چیزی که نیاز داشت امتحان آوازی بود که به وسیله ی Shawn “Jay-Z” Carter (رئیس و مدیر اجرایی "دف جم ریکوردینگ") از او به عمل امد تا او بتواند با شرکت های چند میلیون دلاری قرارداد ضبط موسیقی ببندد.در ان زمان که اجرا (که برای همیشه مسیر زندگی او را عوض کرد ) به پایان رسید دختر شیرین جزیره به سادگی خود خندید."من می لرزیدم"
خوش بختانه زمانی که شروع به اجرای نمایش بداهه ی خود کرد توانست از ان احساس رهایی یابد .اجرایی عالی که باعث شد که مدیران اینده ی او مجبور شوند قبل از اینکه او دفترشان را ترک کند قرارداد را امضا کنند.ما تا حدود 4:30صبح قرارداد می بستیم و من هر بار که نامم را امضا می کردم لبخند میزدم.
 

اوبا لهجه ی باربادوسی خود می گوید" بیاد می اورم که فقط قسمتی از صورت *جی* را در انتهای سالن دیدم با خود گفتم خدای من این اولین بار است که شخص مشهوری را از نزدیک می بینم. " مسخره است!!
قبل از نقل مکان به امریکا در سال2005 ری هانا قدری ساده تردر سرزمین مادریش زندگی می کرد.جایی که دوران دبیرستان را در انجا گذرانده بود و گاهی با دختران نوجوان ترانه هایی را خوانده بود.
گذشته از بردن جایزه ی زیبایی و هوش دبیرستان ری هانا متوجه ذوق و استعداد خود نشد تا اینکه توجه یک تولید کننده ی اهل نیو یورک به نام ایوان راجرز را به خود جلب کرد ( ایوان و همراهش کارل استراکن اجراهای موفقی برای Christina Aguilera و Ruben Studdard و Kelly Clarkson انجام داده بودند) .
 

ایوان و همسرش جکی در حال گذراندن تعطیلات کریسمس در نزدیکی شهر ری هانا بودند و توسط دوستی مشترک به سر دسته ی جوان زنان خواننده ی اپرا معرفی شدند.زمانی که ایوان صدای او را در حال تک خوانی شنید متوجه آینده ی درخشان این ستاره شد و او را به نیویورک دعوت کرد و چندین آهنگ در آنجا ضبط کرد.
 

ایوان و ری هانا و کارل دوازده آهنگ دیگر را نیز پس از مدتی ضبط کردند . 
ری هانا : "موسیقی من مثل بامیه یا تاس کباب است".
من نمی خواهم مثل کبوتری باشم که در سوراخ رقص گرفتار شده است.زیرا می توانم بخوانم و تصنیف های یک نفره من به خوبی قطعات موفق دیگر است.قرار است که اولین آلبوم او تمام عناصر موسیقی جادویی را به همراه داشته باشد.او یک ترانه سرای با استعداد است و اکثر ترانه های البوم هایش را خودش می نویسد.او می گوید
 

موسیقی در دی ان ای من است.اولین single او "Pon De Replay" مطمئنا سالن های رقص جهان را از صدای تکان دهنده ی او پر خواهد کرد.و تقاضا از دی جی برای اجرای دوباره اهنگاو تا زمانی ادامه خواهد یافت تا به گوش همه ی موسیقی دوستان برسد.
او براستی زندگی مثل سیندرلا داشته است و هنوز با شگفتی می اندیشد اگر من ایوان و کارل را نمی دیدم احتمالا برای همیشه در رویا می ماندم.به خاطر تمام کارهایی که آن دو برایم انجام داده اند از آنها متشکرم.به زودی تمام دنیا از او و تهیه کنندگان کارهایش تشکر خواهد کرد __________________
****************************************************
 

ترجمه آهنگ


داستان زندگیم
Searching for the right
به دنبال حقیقت بودم
But it keeps avoiding me
اما این از هدفم دورترم میکرد
Sorrow in my soul
غم در روحم
Cause it seems that wrong
]چون به نظر اشتباه میاد
Really loves my company
که مصاحبت با منو دوست داره

He's more than a man
اون از یه مرد بیشتره
And this is more than love
و اینم از یه عشق فراتره
The reason that the sky is blue
دلیل اینکه اسمون آبیه
The clouds are rolling in
و ابرها در هم میپیچند
Because I'm gone again
اینه که من دوباره رفتم
And to him I just can't be true
و برای اون من نمیتونم صادق باشم


And I know that he knows I'm unfaithful
و میدونم که میدونه من بی وفا هستم
And it kills him inside
و این از درون اونو می کشه
To know that I am happy with some other guy
که ببیبنه من با یه مرد دیگه خوش میگزرونم
I can see him dying
میتونم ببینم که می میره

I don't wanna do this anymore
دیگه نمی خوام اینکارو کنم
I don't wanna be the reason why
دیگه نمی خوام دلیلی واسه چرا ها باشم
Everytime I walk out the door
هر وقت که از در بیرون میرم
I see him die a little more inside
میبینمش که یه کم از درون می میره
I don't wanna hurt him anymore
دیگه نمی خوام بهش آسیب برسونم
I don't wanna take away his life
نمی خوام زندگی شو ازش بگیرم
I don't wanna be...A murderer
نمی خوام که یه جنایتکار باشم
 


 


 


 

I feel it in the air
توی هوا حسش میکنم
As I'm doing my hair
در حالی که دارم موهامو درست میکنم
Preparing for another date
و برای یه قرار دیگه خودمو آماده میکنم
A kiss upon my cheek
یه بوس روی گونه هام
As he reluctantly
در حالی که با اکراه ازم میپرسه
Asks if I'm gonna be out late
که اگه قراره امشب دیر برگردم
I say I won't be long
میگم زیاد طول نمیکشه
Just hanging with the girls
فقط مدتی با دخترا بیرونیم
A lie I didn't have to tell
یه دروغی که میدونم نباید میگفتم
Because we both know
چون هر دومون میدونیم
Where I'm about to go
که دقیقا کجا میخوام برم
And we know it very well
و اینو هم خیلی خوب میدونیم

And I know that he knows I'm unfaithful
و میدونم که میدونه من بی وفا هستم
And it kills him inside
و این از درون اونو می کشه
To know that I am happy with some other guy
که ببیبنه من با یه مرد دیگه خوش میگزرونم
I can see him dying
میتونم ببینم که می میره


I don't wanna do this anymore
دیگه نمی خوام اینکارو کنم
I don't wanna be the reason why
دیگه نمی خوام دلیلی واسه چرا ها باشم
Everytime I walk out the door
هر وقت که از در بیرون میرم
I see him die a little more inside
میبینمش که یه کم از درون می میره
I don't wanna hurt him anymore
دیگه نمی خوام بهش آسیب برسونم
I don't wanna take away his life
نمی خوام زندگی شو ازش بگیرم
I don't wanna be...A murderer
نمی خاوم که یه جنایتکار باشم

Our love, his trust
عشقمون . اعتماد اون
I might as well take a gun and put it to his head
شاید خیلی راحت یه تفنگ بردارم و بزارم روی سرش
Get it over with
کارشو تموم کنم
I don't wanna do this Anymore
دیگه نمیخوام اینکارو کنم
 


 


 


 


 

I don't wanna do this anymore
دیگه نمی خوام اینکارو کنم
I don't wanna be the reason why
دیگه نمی خوام دلیلی واسه چرا ها باشم
Everytime I walk out the door
هر وقت که از در بیرون میرم
I see him die a little more inside
میبینمش که یه کم از درون می میره
I don't wanna hurt him anymore
دیگه نمی خوام بهش آسیب برسونم
I don't wanna take away his life
نمی خوام زندگی شو ازش بگیرم
I don't wanna be...A murderer
نمی خوام که یه جنایتکار باشم
**************************
ترجمه آهنگ

Some girls play the game
بعضی دخترها بازی میکنند
They all walk and talk
همشون راه میرند و حرف میزنن
And they dress the same
و یه مدل لباس میپوشن
Nothin' New To Say
چیز جدیدی واسه گفتن ندارن
Don't they realize
نمیفهمن
That it's so easy to see
که خیلی آسونه دیدن
Right though there disguise
درست در لباسی مبدل
Makes me wonder why
منو متعجب میکنه
When the whole worlds turnin left
که وقتی دنیا داره چپی میره
It's when I'm goin right
زمانیه که من راه راست رو میرم
I need someone to let me be
به یکی نیاز دارم که بزاره
Just who I am inside
اونی باشم که واقعا از درون هستم
 


 


 


 

Cause a girl like me
چون یه دختر مثل من
Is just a lil' different from all the rest
یه کم با بقیه متفاوته
And a girl likes me
و یه دختر مثل من
Never gonna settle for Second Best
هیچ وقت نمی خواد که نفر دوم و درجه 2 باشه
Could it be a boy like you
میتونه یه پسر مثل تو باشه
That would give me anything
که همه چیزو به من میده
If I asked him to
اگه ازش بخوام
To take all my dreams
تا تمام رویاهامو بگیره
And Make them true
و اونا رو به حقیقت تبدیل کنه
Show me all the reasons that you
تمام دلایلی رو که تو
Ought to be with a girl like me
باید با یه دختر مثل من باشی رو نشونم بده
Just like me
فقط مثل من
 


 


 


 

Possibility
احتمالات
Got me trippin'
بهم پشت پا میزنن
Thinkin' of what could be
فکر کردن به چیزی که میتونه باشه
Between you and me
بین من و تو
Still I need to know
هنوز نیاز دارم بدونم
Should I keep this feelin'
که باید ای احساسو نگه دارم
Or let it go
یا رهاش کنم
I can't wait no more
بیشتر از نمیتونم صبر کنم
So now's the time
پس حالا وقتشه
To speak your mind
که با ذهنت حرف بزنی
And Show me what you feel
و نشونم بدی که چه احساسی داری
So tell me if you
پس بهم بگو
Want to take a chance
اگه میخوای شانس ات رو روی یه چیز
On something real
واقعی بزاری

`Cause a girl like me
چون یه دختر مثل من
Is just a lil' different from all the rest
یه کم با بقیه متفاوته
And a girl likes me
و یه دختر مثل من
Never gonna settle for Second Best
هیچ وقت نمی خواد که نفر دوم و درجه 2 باشه
Could it be a boy like you
میتونه یه پسر مثل تو باشه
That would give me anything
که همه چیزو به من میده
If I asked him to
اگه ازش بخوام
To take all my dreams
تا تمام رویاهامو بگیره
And Make them true
و اونا رو به حقیقت تبدیل کنه
Show me all the reasons that you
تمام دلایلی رو که تو
Ought to be with a girl like me
باید با یه دختر مثل من باشی رو نشونم بده
Just like me
فقط مثل من

Mirror Mirror on the wall
آینه های روی دیوار
Catch me now before I fall
قبل ازینکه بیفتم منو میگیرن
I wish I may, I wish I might
ارزو میکنم بتونم و تواناییشو داشته باشم
Find the Answer here tonight
تا جاوب رو امشب پیدا کنم
Mirror Mirror on the wall
آینه های روی دیوار
Catch me now before I fall
قبل ازینکه بیفتم منو میگیرن
I wish I may, I wish I might
ارزو میکنم بتونم و تواناییشو داشته باشم
Find the Answer here tonight
تا جاوب رو امشب پیدا کنم

When the whole worlds turnin left
که وقتی دنیا داره چپی میره
It's when I'm goin right
زمانیه که من راه راست رو میرم
I need someone to let me be
به یکی نیاز دارم که بزاره
Just who I am inside
اونی باشم که واقعا از درون هستم

`Cause a girl like me
چون یه دختر مثل من
Is just a lil' different from all the rest
یه کم با بقیه متفاوته
And a girl likes me
و یه دختر مثل من
Never gonna settle for Second Best
هیچ وقت نمی خواد که نفر دوم و درجه 2 باشه
Could it be a boy like you
میتونه یه پسر مثل تو باشه
That would give me anything
که همه چیزو به من میده
If I asked him to
اگه ازش بخوام
To take all my dreams
تا تمام رویاهامو بگیره
And Make them true
و اونا رو به حقیقت تبدیل کنه
Show me all the reasons that you
تمام دلایلی رو که تو
Ought to be with a girl like me
باید با یه دختر مثل من باشی رو نشونم بده
Just like me
فقط مثل من _______________
 



 




:: موضوعات مرتبط: بیوگرافی خواننده ها , rihana , ,
:: بازدید از این مطلب : 929
|
امتیاز مطلب : 101
|
تعداد امتیازدهندگان : 28
|
مجموع امتیاز : 28
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 فروردين 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: